Hej! i din cal.asp så har du ett forumlär som din textbox ligger i. i formuläret så anger du parametern "Target=RightFrame". Skulle dock skarpt rekommendera att du inte använder frames som nybörjare. Du kan åstakomma samma effekt med s.k. include-filer där du har en meny i en fil och det andra datat i en annan fil för att bara behöva ändra på ett ställe.Funktion mellan sidor och frame
Kan någon förklara på ett lättförstått sätt för en som är helt rudis på detta, har bara hållit på med vb.
Jag har lyckat göra en sida med två frames i LeftFrame har jag en sida som heter Cal.asp det är en kalender med ett textfält som ändras när man väljer datum, och i RightFrame har jag en sida som heter visa.asp den visar en tabell som hämtar olicka saker från databasen "where frågan" där skall hämta värdet i textfältet på sidan cal.asp när det ändra automatiskt när textfältet ändras.
Hoppas jag har förklarat så ni förstår detta.
Hälsningar
Torbjörn KarlbergSv: Funktion mellan sidor och frame
I din visa.asp så tar du emot värdet från textboxen med:
dim sSearchString
sSearchString = Request.Form("minTextBox")
sen bygger du upp din where-sats med sSearchString. t.ex:
sSql = "select Foobar from Yadda where Foo = '" & sSearchString & "'"Sv:Funktion mellan sidor och frame
Idag är servrarna så snabba att frames nästan är onödigt att använda sig av såvida man inte skall ha det för speciella funktioner där man kan göra rutor större/minde beroende på behov.