Jag bygger en hemsida i asp, och använder mig av Access-databas, och har nu ett problem jag inte har lösningen till. Vet inte exakt vart felet ligger... Koden eller databasen? Du har nog missat att skicka in ett värde via url:en på rätt page i din rst.currentpage = x. ASP och access-db problem
På min asp-sidan kör jag en loop på innehållet i en tabell, och på så sätt fått lista över de posterna. Mitt problem är nu att i databasen har jag en post som kallas ID, och är primärnyckeln, samt räknare för att få ett tal som inte lika som något annat i lista.
Men nu är problemet att på sidan när den ska skriva ut detta ID och ID:t har kommit över 10, som exempel 12, så skrivs bara första siffran ut på sidan. Skulle vi ha ett ID som är 15, skulle jag fortfarande bara få ut 1, som svar, blir det ännu högre som 25 så får vi ut svar som är 2. Ni förstår nog säkert vad jag menar... Och jag har inte gjort något i databasen utöver det vanliga...
Hittar verkligen inget fel i koden, och den fungerar på andra platser i hemside-projektet, men inte där.
Vad gör jag nu??
Hoppas på snabbt svar!
/FredrikSv:ASP och access-db problem