Jag har ett asp-projekt jag funderar på. Jag antar att du menar "cookies"... ;) Att lägga länksidor i ren HTML-kod, verkar för mig väldigt tungrot.Länkar med ASP och cookies?
Jag har flera html-sidor som innehåller varsin kategori i en större länksamling. På den första sidan index.html finns översikten på alltihopa.
Nu skulle jag vilja ha det så att efter varje kategorirubrik skulle det stå antal nya länkar som tillkommit efter förra besöket. Tex:
WWW-programmering (7)
Spel (3)
Då hade det varit lämpligt att använda cockies på nåt vis (tror jag). Nu har jag varken använt asp eller skapat en cockie nån gång så jag behöver säkert hjälp. Däremot har jag pysslat en hel del med C/C++.
Först borde man bestämma hur informationen ska lagras i cockien. Eller är det bättre att lagra varje kategori i varsin cockie? Nån som har några andra tips om hur man sak göra?Sv: Länkar med ASP och cookies?
Spara tiden för besöket i kakan. Sedan behöver du lagra i databasen när varje länk skapades så att du har någonting att jämföra med.Sv:Länkar med ASP och cookies?
Jag för min del föredrar att jobba med databaser.
Om du kollar min sida www.saw.se/ och kollar under länkarkivet, så kan du se hur man
exempelvis kan göra detta med databas.
Det är väldigt "enkelt" och lätt att kombinera med paging.
Säg bara till så skall vi puffa dig i rätt riktning i kodarbetet.