Hur skall jag bära mig åt? Klienter skall skicka upp filer till servern men jag vill inte att en redan uppladdad fil skrivs över. Det finns många sätt. Det enklaste kanske är att ta datum och klockslag, gärna kombinerat med namn på uppladdaren, om det finns tillgängligt. Annars, om du har en databas kan man ju spara information där och ge varje fil ett unikt ID-nummer som då används som filnamn. Jag använder upload utan komponent, jag försöker att ta med klientens idnr ur databasen och skicka med det, men det vill inte fungera, får ett felmeddelande om att det inte kan skickas med något efter binary read..? nånting..bla..bla... Jag har tyvärr inget exempel i asp eftersom jag jobbar främst med php, men det låter som det skulle vara något med forumläret. Kolla så du har enctype="multipart/form-data" i form-taggen. Alltså: Om du har en aktiv session med med en sessionvariabel kan du ju använda den vid namngivning av filen. Annars kan du t.ex. ha en text-fil på servern där du spara ett värde som du räknar upp för varje fil... Titta vad som finns om man letar. När man jobbar med BinaryRead så har man "förstört" hämtningar som Request.Form Min ISP installerade W3upload-komponent.Namnge uploadfil.
Alltså, jag vill ge filen ett eget namn via uploadformuläret.Sv: Namnge uploadfil.
Sv: Namnge uploadfil.
Har du ett exempel?Sv: Namnge uploadfil.
<form enctype="multipart/form-data" method="post" action="... osv...Sv: Namnge uploadfil.
/JohanSv: Namnge uploadfil.
http://mikrodatorn.idg.se/webbmastern/md9904/Sv: Namnge uploadfil.
När du hämtar filen, troligen med ett dictionary object, så får du använda det objectet för att hämta ytterligare information från formuläret.
Exempel:
intUserID = objDictionary.Item("form_field_name")
hoppas att detta klarnar, annars bara att fråga igen
cya,
PatrikBSv: Namnge uploadfil.
Bra va :)
Så jag kör enligt microdatorns exempel.
Titta på http://aspec.ccisponline.com/bioterm/admin/index.html och lägg till en ny term.
Tackar för visat intresse.
/Peter