Hej. Vad får du för fel? Du har inte ändrat så att ASP körs med ett annat användarkonto? Jag får Permission denied på de gamla mapparna och när jag skapar en ny post i datasen skapar jag kataloger för varje post som innehåller bilder. Dessa går att radera om jag inte väntar för länge för då får jag även Permissino Denied på dessa bilder...det måste väl vara serverstrul? Ja, jag kan inte tänka mig att det är något annat än filrättigheterna på servern som det är något konstigt med. Det stämde. Ordna det med nätverkstekniker det var ett konto som inte låg med i listan men är nu åtgärdat!fileSystem som helt plötsligt inte funkar. Blir galen.
Helt plötsligt kan jag inte radera de kataloger som innehåller bilder som har legat på servern ett tag. De är INTE skrivskyddade och här är det skumma. Om jag skapar en ny post så skapas då kataloger lite här och var. Dom nya kan jag radera utan problem men inte de som har varit ett tag på servern.
Koden då.
Root = Server.MapPath("\")
Folder = "" & Root & "\varubors\annonsbilder\" & Rid & "\" & ID & "\"
Set Fs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder(Folder)
Fo.Delete
set fo=nothing
Set Fs = Nothing
Har ni någonsin stött på detta? Att helt plötsligt kan man inte radera kataloger som funnits en stund på servern, men helt nya kataloger kan raderas.
Tacksam för svar, börjar få huvudvärk.
Sv: fileSystem som helt plötsligt inte funkar. Blir galen.
/JohanSv:fileSystem som helt plötsligt inte funkar. Blir galen.
Sv: fileSystem som helt plötsligt inte funkar. Blir galen.
/JohanSv: fileSystem som helt plötsligt inte funkar. Blir galen.