Hej! Alltså, det är ju inte så mycket att visa. Själva knappen och "textrutan" kommer ju automatiskt när man lägger inputfält som nedan. Är det inte så här som du har tänkt dig? Nope, det där beskriver problemet dock. Som snabbast: Glöm det, det går inte.. Nej, det går. Nice.. Sparar denna i arkivet med saker som kanske kommer till användning.. :) Jag får inte den att fungera i IE.Radbrytning i
Jag skulle vilja att knappen för bläddra i <input type="file"> kom på raden under textfältet.
Kan man fixa det?
/FredrikSv:Radbrytning i
<INPUT TYPE="file" NAME="thumb" size="12" class="button">Sv: Radbrytning i
<FORM NAME="oForm"
ACTION="repost.asp"
ENCTYPE="multipart/form-data"
METHOD="post">
<INPUT TYPE="file" NAME="oFile1"/><BR>
<INPUT TYPE="submit" VALUE="Upload File">
</FORM>
...eller?
Sv:Radbrytning i
Browse knappen hamnar bredvid textrutan och jag vill ha den under.
Submit knappen hamnar under men det är inte den jag vill flytta på utan browse knappen som man klickar på för att blädra på hårddisken.Sv: Radbrytning i
Men det kanske finns någon halvstandardiserad metod för att lyckas, men jag tror inte det.Sv:Radbrytning i
Jag letade själv igår, i ett script så behövde jag få fram värdet ifrån databasen och lägga in
i " input type file" men det lyckades inte.
Efter lite sökande så kom jag fram till detta:
<input type=file name=browse style="display: none;">
<input type=text name=file>
<input type=button
style="font-style:veranda; font-size:12px; font-weight:bold;text-transform:lowercase;color:white;background-color:#A2C382;height:22px;border-style:ridge;text-align:center;"
onClick="browse.click();file.value=browse.value;browse.disabled=true"
value="Select a File...">
Detta innebär att man kan nästan fixa "vadsomhelst" i <input type="file">.
Sv: Radbrytning i
Sv: Radbrytning i
Vid submit rensar den fältet i "browse"
kanske är det "avstängt" i nyare versioner av IE