Hej.. detta är förhoppningsvis mitt sista inlägg så slipper ni mig för ett tag Sessionsvariabler kan inte komma tillbaka. Ifall du använder Session.Abandon så försvinner sessionsobjektet och därmed alla dess sessionsvariabler. De existerar inte längre. Hm.. då skall väl min fråga vara hur tusan gör jag så den inte gör så? Lägg en koll högst upp på varje sida som kollar om sessionen är "igång", t.ex.:Stänga av sessions
Hur gör jag så sessionerna förstörs på riktigt? kör jag session.abandon så är det bara o backa så är dem igång igen.
När jag körde IIS på min XP dator fungerade det med att endast rensa Cachen men med ett nyinstallerat IIS på min Windows server 2003 web edition server så fungerar inte det.
Finns det något sätt så man kan förstöra sessionen även när man backar?Sv: Stänga av sessions
Ifall du kan göra något du inte ska när du backar i webbläsaren så beror det enbart på att den visar cache:ade sidor.Sv:Stänga av sessions
allt fungerar med explorer jag har bara problem när jag kör sidan med firefoxSv: Stänga av sessions
<code>
<%
If Not Session("Variabelnamn") = "Värde" Then Response.Redirect("felsida.asp")
%>
</code>