Tjenare allihoppa!.. Har du adressen till den sida som ska visas i select-listan? Då får du ju lägga till värdet ifrån kryssrutan i koden som byter sida. Ojoj.. Rullgardinsmeny + Checkbox!
Nu har jag försökt och försökt men jag kommer inte på hur man gör.
Jag håller på med en dropdownmeny, i dropdownmenyn hämtar jag ut poster från en tabell i databasen, till detta vill jag även ha en checkbox ruta med villkor på, om den är ikryssad så skall en del på den nya sidan som genereras från en databas visa viss information men om rutan inte är ikryssad så ska mindre information visas.
------------------------------------
Jag har gjort en liten illustration för att försöka visa vad jag menar, ni hittar den här:
http://fwg.mine.nu/exempel.jpg
-------------------------------------
som ni kanske ser är den undre lite mer avancerad, jag har lyckats fixa så att dropdown menyerna fungerar osv, men jag har fastnat när jag kommer värdet som skall hämtas från checkboxen, hur blir det egentligen? en kryssruta har värde true/false eller? Då borde jag isånafall kunna använda en IF fråga på sidan där INFON visas, typ
if kryssruta = "true" then
response.write "allt"
elseif kryssruta = "false" then
response.write "inte allt"
Och sen, hur får jag med mig värdet från KRYSSRUTAN till kommande sida? <option value="drift.asp?checked=[värde från kryssruta]></option>..
Jag kanske tänker helt galet? Sv: Rullgardinsmeny + Checkbox!
Kryssrutan har en egenskap som heter checked. Den har värdet true om rutan är ikryssad, annars false. Ett boolskt värde kan du ju inte skicka i en url, så du får ju välja en text som representerar vardera värdet, exempelvis "1" och "0".Sv:Rullgardinsmeny + Checkbox!
Hade nog en dålig dag idag ;)
Tack för din tid, jag var helt ute och cyklade!