Hej! Antagligen fel i din kod. Har inget att göra med vilken datyp fältet har. kanske det...när jag kopierar i åvanstående select sats in i oracle sql plus 8 .... och kör frågan så fungerar den....så så långt vet jag att selectsatsen fungerar, och det är ingen komplicerad sql fråga. Visa oss ASP koden. Felet kan ju ligga där. Eller så kan det vara så att du är ansluten mot feldatabas. Eller vad som helst. Men risken är liten för att det boror på att du valt en numerisktvärde på fältets datatyp. Kan ju sttälla till det i vilkeret. Så: Show us the code... :O) du fick mig att tänka till lite där...... jag provade att ta bort det numeriska värdet på datatypen....så nu fungerar det...ASP----Datatypen NUMBER------Oracle databas....
jag har råkat ut för ett fenomen.
Jag har en tabell som ser ut så här:
CUSTID number(8) NOT NULL,
BILLID number(8) NOT NULL,
ADLSID number(8) NOT NULL
datbasen är en ORACLE databas. När jag nu kör följande :
sql = "select CUSTID from idnumber"
så retuneras inget svar i
<%= RS("CUSTID")%>
Men om jag nu sätter om tabellen till
CUSTID varchar2(8) NOT NULL,
BILLID varchar2(8) NOT NULL,
ADLSID varchar2(8)NOT NULL
så kommer den att retunera svaret på min SQL sats i
<%= RS("CUSTID")%>
Kan man inte använde datatypen number med ASP....eller vad gäller?
Jag har inte stött på detta problemet tidigare eftersom vi använder oracle mot c++ och jag tycker att det vore konstigt om det vore så...
har ni några förslag....
/Phinala
Sv: ASP----Datatypen NUMBER------Oracle databas....
kör sedan asp sidan så blir det fel.
men ändrar jag kolumnernas datatyper till char eller varchar2 så fungerar den med samma databaskoppling mm....det ända jag ändrar är datatypen i columnerna i databasen...inget kod eller någonting annat i aspkoden. Koden är orörd.
jag kör bara
alter table InKund modifty (kolumn, datatyp) i sql plus 8
datatyp number nischt fungeren
char,varchar2 fungeren... i asp koden..
WHY!
/phinalaSv: ASP----Datatypen NUMBER------Oracle databas....
Jag tyckte väl att det skulle vara konstigt att det inte skulle fungera med number....
tack Andreas för tankeställaren...samt den nyttiga informationen... det numersika värdet har bara hängt med....
skönt att det var ett enkelt problem..
/tack
phinala