Tja! den sorteras väl den ordning som fälten i forumläret på POST-sidan ligger i? Tja! Jag har inte hittat någonting över huvud taget som skulle definiera i vilken ordning fälten kommer. Ingenting om att webbläsaren måste skicka fälten i den ordning de ligger på sidan, och ingenting om att IIS måste placera fälten i Request.Form i den ordning som de kommer i requesten. Faktiskt är det ju så att ifall det finns flera fält med samma namn så kommer de att läggas ihop i Request.Form, vilket gör att det är omöjligt att garantera att fälten kommer i samma ordning som de ligger i requesten. Ok... tack så mycket. Ska kolla in det där :)Sortering när man använder For each itm in...
Har ett knippe formfält som jag skickar som email via en hemsida. För att slippa läsa in alla dessa separat använder jag mig av:
<code>
For each itm in Request.Form
strOrder = strOrder+itm & ": " & request.form(itm) & "<br><br>"
Next
</code>
Problemet är att den verkar sortera dessa lite hursom när de väl kommer som ett mail. Går det på något sätt att sortera efter tex. fältnamn?
Tack på förhand!
//AndreasSv: Sortering när man använder For each itm in...
Prova att flytta på fälten då?
Hur dynamiskt skall det vara? Är det olika antal forms-fält som funktionen skall användas till?Sv:Sortering när man använder For each itm in...
Nä den sorterar inte riktigt som de ligger på post sidan. Hamnar lite huller om buller.
Det är samma antal formfält hela tiden. Det är bara så att jag inte orkar läsa in alla för sig :)
//Andreas Sv: Sortering när man använder For each itm in...
Alltså kan man inte styra i vilken ordning fälten kommer fram genom att flytta om fälten på webbsidan.
Du kan loopa in värdena i ett recordset och använda sorteringsfunktionen som finns där. Här finns ett exempel som du kan utgå ifrån, som sorterar filnamn:
http://guffa.com.loopiadns.com/Programming_archive.asp?id=18Sv:Sortering när man använder For each itm in...