Jag har ett problem. När jag satt hemma och jobbade med koden fungerade den. Men när jag kommer ut tíll företaget som ska köra koden så fär jag ett felmeddelande som säger "ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.". Har du skrivrättigheter där du sparar filen? Ja, det borde jag ha. Det fungerade nämligen när jag körde med FSO. Felet är att du använder CreateObject istället för Server.CreateObject. Då skapas objektet av IIS som använder IWAM-kontot istället för av webb-applikationen som använder IUSR-kontot. Det är därför du inte har rättighet till filen. Menar du vid SET fso = ...? Ja, det menar jag. Som du säger så får du ju inte felet där, men du ska definitivt använda Server.CreateObject istället för CreateObject ändå.ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
Jag har kollat sökvägen och den stämmer.
Koden jag kör ser ut som nedan.
Det är inte all kod på sidan men det är den som hör till uppladdningen av filer.
<code>
Create StreamObject Component
Set ScriptObject = Server.CreateObject("ADODB.Stream")
response.write("No1: " & ScriptObject.State & "<br>")
'Create and Write to a File
pathEnd = Len(Server.mappath(Request.ServerVariables("PATH_INFO")))-14
fullpath = Left(Server.mappath(Request.ServerVariables("PATH_INFO")),pathEnd)&filename
'Kontrollerar om filen redan finns.
Set fso= CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If (fso.FileExists(fullpath)) = true Then
Response.Redirect("adadmin.asp?namn=" & namn & "&kategori=" & cInt(kategori) & "&err=1")
End If
'Create a stream object
ScriptObject.Open
ScriptObject.Type = adTypeBinary
ScriptObject.LoadFromFile = filepathname
storlekIBytes = ScriptObject.Size
ScriptObject.SaveToFile fullpath,1
'Clean up....
ScriptObject.Close
Set ScriptObject = Nothing
</code>Sv: ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
/JohanSv:ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
Men dum som jag var så ville jag att det skulle gå snabbare att ladda upp filerna och nu har jag inte kvar FSO filen. :o(Sv: ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
Sv:ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
Jag såg nu att jag inte skrivit vart jag får fel någonstans.
Jag använder bara FSO till att kolla om filen redan finns på servern.
För att skapa och spara filen använder jag ju adodb.Stream och där står det Server.CreateObject.
Felet får jag vid ScriptObject.LoadFromFile = filePathname.Sv: ADODB.Stream error 800a0bba File could not be opened.
Vad innehåller filepathname? Är det en fullständig sökväg?
ScriptObject.LoadFromFile = filepathname
ska vara:
ScriptObject.LoadFromFile filepathname