Så det det ut nu men som sagt nu räknar den antal poster från den övre jag vill att den ska räkna båda går det att göra så.. har skapat en tråd på asp sidan me. alla frågar varför jag har 2 databaser det är för att jag har dom två för annars går sidan så segt. när man hanterar datum får du skriva Men den ska bara hämta alla namn som finns på datum 2005-05-05 säger vi och det är hämtat från en annan tabell ur databasen. så varför ska jag hålla på men min och sec när koden som skickar datum skriver ut år månad dag?räkna antal poster med ett vist datum.
Jag stänger dom båra lite längre ner då denna ska lopas efter som jag ska ha flera rader
Denna ska räkna antal anmälda till en turnering via datum så det finns alltid 2 eller 3 aktiva datum vill jag ha upp hur många som anmält sig.
Koden ser ut så här
<%
Set Connect2 = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect2.Open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq=" & Server.MapPath("start.mdb")
sql2 = "SELECT * FROM start order by datum desc"
Set rs2 = Connect2.Execute(sql2)
plats = rs2("platser")
datum = rs2("datum")
%>
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.mappath("../tun/tun.mdb")
SQL = "Select Count (*) As Antal From tun where datum=" & Datum
Set RS = Connect.Execute(SQL)
antal = rs("antal")
%>
<%
If RS2("Datum") > Date() OR RS2("slut") > Date()Then
Response.Write "<span class=""myStyle"">Anmälda ("& Antal & " st av totalt "& plats &" st)</span>"
Else
Response.write "<span class=""myStyle"">Inga anmälningar tas nu</span>"
End If
%>
Sv: räkna antal poster med ett vist datum.
#date# så blir det att den kollar efter dagens datum på samma sätt gör du om du vill ha en viss datum t.ex #2004-12-24#
och lika dant gäller för tid.
#Time#
och
#23:59:59#
och i where borde du prova med
where datum =" & #speciala datumet obestämd eller bestämd# & and where datum =" & #Datum2# &
där datum och datum2 har dom bestämda datumen.
du kan även göra en input ruta där du kan skriva in datum i - avgränsare mellan år mån och dag.
och för tid : mellan timmar, min och Sekunder. Sv:räkna antal poster med ett vist datum.