Får felmeddelande som ser ut så här: Ifall det inte går att installera så har du det redan. Jag tror att det på vilket sätt som din connection string ser ut, som spökar. Jag använder Dreamweaver MX och när jag sätter in Connection strängen och sedan testar får jag ett felmeddelande som säger att Formatet på initieringssträngen följer inte OLE DB-specifikationen. Vad gör jag för fel? Där har vi nog det stora problemet, med att inte knacka själv, utan att ha autogenererad kod.Jet 4.0
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][Drivrutin för ODBC Microsoft Access]Allmänt fel Det går inte att öppna registernyckeln 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xca0 Thread 0xd08 DBC 0x2150064 Jet'.
Jag har läst på Pellesoft att då ska Jet 4.0 installeras, har hämtat hem det från Microsofts hemsida men det går inte att installera pga att jag har ett nyare Service Pack installerat. Hur löser jag detta och innebär det att jag redan har Jet 4.0?Sv: Jet 4.0
Den vanligaste anledningen till det där felmeddelandet är att sökvägen till databasfilen är fel.Sv:Jet 4.0
<code>
Set Connection = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connection.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0; Data Source=" & server.MapPathDinDataBas.mdb")
</code>
Testa detta istället så får du se.Sv: Jet 4.0
Sv:Jet 4.0
Jag har lite svårt att hjälpa dig, utan att få se hur din kod ser ut (det är inte säkert att jag kan ialla fall).