Ställde en fråga om NT-inloggning och serverinställningar för ett par dagar sedan, men fick inget svar, verkar knappt som om någon har läst det. Det kanske beror på att jag ställde fel fråga, så jag ställer den på ett annat sätt: Hej, Logga in behöver du inte göra för det har ju användaren redan gjort på domänen. Du behöver bara autentisera att du finns i ad:t så det kan du göra genom att slå upp mot ad:t det inloggningsnamn som du loggat in med på pc:n, dvs: request.servervariables("logon_user")inloggning mot AD från asp-sida...
Kan man logga in mot AD-trädet från en asp-sida? Hur? Vad krävs?
(vet inte om AD är samma som NT-inloggningen)
Kan någon peka mig åt rätt håll i alla fall?Sv: inloggning mot AD från asp-sida...
Att köra en fråga mot AD:t får alla användare göra i domänen, men ibland får man fel om man inte skickar med användarnamn och lösenord, då oftast ett specialkonto som man lägger upp som asp-sidans anrop använder sig av.
Å andra sidan, har du nåt värde i logon_user så är du inloggad i ad:t, så frågan är om du ens behöver någon form av inloggningsförfarande där. Vad skall du använda det till?