Finns det nåt sätt att kontroller om det finns något värde i QueryString? Jag har en sida där man kan lägga till namn till en databas, på samma sida visas alla namn i databasen, jämte namnen ska det finnas en länk "Redigera". Klickar man på den länken ska man då komma tillbaka till samma sida och alla uppgifter om personen ska finnas ifyllda i formuläret. Magnus. Request.QueryString() och Request.Form() returnerar ett objekt av typen IStringList. Ifall man försöker plocka ut värden som inte finns så får man tillbaka en lista som är tom. För att kolla om ett värde finns så kollar man alltså om listan är tom:Kontrollera QueryString?
Jag vet hur jag skickar med variabeln med länken och hur jag tar emot den. Men jag skulle vilja kontrollera om det finns något värde med strängen. Till exempel om jag klickar på "lägg till person" och går till sidan finns det ju inget värde i strängen, men är jag på sidan och klickar på "Redigera" så finns det ju ett värde. Hur kan jag kontrollera det?
Hoppa ni försår hur jag menar...:) Jag skriver i JScript.Sv: Kontrollera QueryString?
Lägg in de här bägge raderna, så kan du se om du får någonting i querystringen eller i
request form.
<code>
Response.Write "String" & Request.QueryString & "<br>"
Response.Write "Form: " & Request.Form & "<br>"
</code>Sv: Kontrollera QueryString?
if (Request.Querystring("namnet").Count == 0) ...