Hej Ligger filen på samma server som asp sidan? ... det tydligen nån bugg som gör att man inte kan jobba mot filer på andra maskiner. Detta kan man dock komma runt genom att kapsla in sin kod i en dll, som man i sin tur anropar från asp-sidan. Alla filer ligger på samma burk (min bärbara) Du har väl inte databasen öppen i access samtidigt? Nu får jag nästan spökkänslor...... already opened exclusively by another user... problemet igen
Försöker få gästboken PalleBook att fungera men får hela tiden felmeddelandet:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] The Microsoft Jet database engine cannot open the file '(unknown)'. It is already opened exclusively by another user, or you need permission to view its data.
Jag kör Win2k Prof SP2, IIS5
Har Office 2k installerat.
Jag har gjort följande:
Installerat MS Jet 4.0 samt MDAC 2.6
Satt rättigheter till Everyone och IUSR_xxx till fullständiga rättigheter (fast det borde räcka med att har r/w) på både mapp och databas
Jag har även prövat (läst hos MS) att sätta in IUSR_xxx i Administrators-gruppen men det löser heller inte problemet
Jag kan skapa en DSN och reparera databasen från DSN-dialogen men även om jag byter "Driver=..." mot "DSN=..." funkar fortfarande inte
Hoppas nån kan hjälpa!
MVH
/UffeSv: .. already opened exclusively by another user... problemet igen
/peterSv: .. already opened exclusively by another user... problemet igen
Sv: .. already opened exclusively by another user... problemet igen
Hur ser din Connection Sträng ut?Sv: .. already opened exclusively by another user... problemet igen
Idag funkar allt! Jag har inte gjort nånting annorlunda jämfört med igår/förra veckan....
Kanske en ominstalltion av burken för att få den fräch, för att slippa dessa problem i framtiden...
Tack till er som deltagit med mina problem