Kan man stänga av knappen spara och låta kör vara framme. Tanken är att våra kunder ska köra en installation av vårt program via web men inte kunna spara filen för vidare spridning. Det kan vara svårt att fixa det du tänker på eftersom alla inte tillåter ActiveX. Det tror jag inte går, i vilket fall finns filen i webläsarens cache-mapp. Det bästa är nog att du låter din applikation ladda hem filen och köra den. Om filen är i något udda format som behöver göras om av ditt program slipper du problemet med att man kan hämta filen med en webläsare om man vet adressen. Detta är givetvis inget svårt att ta sig runt om man går in för det, men det hindrar i alla fall de mest klåfingriga vilket jag antar är syftet. Det du skulle kunna göra är att dom får en unik nyckel som används endast en gång genom att din applikation kopplar upp sig mot din hemsida och kontrolerar om det är en giltig nyckel. Tack för tipsen!Nedladdningsdialogen i webbrowser
Hmmm... Jag har sökt lite efter activex komponenter som skulle kunna fixa detta men ej hittat nåt lämpligt.Sv: Nedladdningsdialogen i webbrowser
Sedan så sparar ju Internet Explorer ner filen i temp mappen även om du inte väljer att spara filen utan bara öppna den.
Jag vet inte hur du ska göra men dessa 2 problem kan man tänka på.Sv: Nedladdningsdialogen i webbrowser
/JohanSv:Nedladdningsdialogen i webbrowser
Sedan om det skulle vara så att dom installerat om datorn eller något sånt så får dom kontakta dig om en ny nyckel eller köpa en ny.
Vet inte exakt hur du hade tänkt dig på den fronten.Sv: Nedladdningsdialogen i webbrowser
Vi hittade en funktion i Installshield X där man kunde skapa en installation för web. Vi testade en enkel installation och det verkade funka bra. Den använder sig av en ActiveX men man får väl göra en beskrivning hur kunderna ska göra för att installera.
Det verkade inte som om det lagrades några filer efter installationen på klienten som installerade programmet.