Hejsan! Talar du som du skriver kommer ingen människa förstå dig. tack för adressen.. ska kolla igenom det nåndag.. :) Vilket uploadscript använder du? Oavsett vilket uploadscript bör du ju kunna få ut namnet på den uppladdade filen.Ladda upp bild, spara i mapp, spara url i databas, visa bild.....
Jag vill lägga in bilder via en admin sida och sedan presentera dom på webbsidan. Jag har en Access databas, på Admin sidan så finns det en uppladdnings funktion.
Alltså, jag vill ladda upp bilden,och spara den i min images mapp, spara urlen och filnamnet i databasen och presentera bilden på en sida, ungefär som det funkar här på pellesoft med medlemsbilderna.
Hur gör jag för att det här ska funka?
Skulle bli väldigt tacksam för kodexempel.
/TomasSv: Ladda upp bild, spara i mapp, spara url i databas, visa bild.....
Hållihopordenförihvete!Sv: Ladda upp bild, spara i mapp, spara url i databas, visa bild.....
ang ditt problem så skulle jag nog har gjort en enkel admin sida med upload funktion, du laddar upp bilden alltså, lägger in en hidden form som sparar adressen i databasen, hur simpelt som helst? :)Sv: Ladda upp bild, spara i mapp, spara url i databas, visa bild.....
När du har det så är det ju bara att spara detta i rätt post i databasen och på visningssidan hämta filnamnet.
Vilken del av dett är det som du egentligen behöver hjälp med?