Hej, Upptäckte just att det funkar om jag tar bort "target" i form-taggen...Flera formulär i ett
Jag har problem med ett formulär. Eftersom jag hämtar värden från en databas till formuläret till en selectbox, beroende på vad man valt i en annan selectbox, så har jag valt att dela upp formuläret på 3 olika formulär, i 3 ramar. Formuläret i ram 1 har en selectbox med en onChange,, som hämtar värden från databasen och visar i en selectbox i ram 2. I ram 3 har jag sen ett formulär som innehåller resten av formulärinnehållet. Här har jag en knapp som anropar en asp-fil, som lägger in alla värden i databasen och sen gör en Response.Redirect som i huvudramen ska konfirmera att värdena lagts in korrekt, men jag får inte just detta moment att funka... Istället öppnas formulär nr 3 upp i mainramen. Jag är osäker på ifall jag ska ha nån "action" i form-taggen när jag öppnar sidan i javascriptfunktionen.. Någon som kan hitta felet?
Formuläret i ram 3:
<form name="content" method="post" target="main">
<table cellpadding="0" cellspacing="0" width="425" align="center" border="0">
<!--Här kommer diverse textboxar o dyl -->
<!--och så knappen-->
<tr height="35" valign="bottom" align="right">
<td colspan="2"><input type="submit" value="Add topic" onClick="return checkForm();">
</tr>
</table>
</form>
Och javascriptet som hantera formulärvärdena:
function checkForm()
{
//Hämtar värdet från ram1
var i = parent.frames[0].document.cats.categories.selectedIndex;
var cat = parent.frames[0].document.cats.categories.options[i].value;
//Gets the selected criteria
i = parent.frames[1].crit.criterias.selectedIndex;
var crit = parent.frames[1].crit.criterias.options[i].value;
//Gets the title, text, link and editor
var title = document.content.title.value;
var text = document.content.text.value;
var link = document.content.link.value;
i = document.content.editor.selectedIndex
var edit = document.content.editor.options[i].value;
//Diverse felkontrollen kommer här
//Skapar en sträng med alla värdena, att hämtas upp av asp-filen med Request.QueryString
var str = "newTechnologyConf.asp?cat=" + cat + "&crit=" + crit + "&title=" + title + "&text=" + text
+ "&link=" + link + "&edit=" + edit;
//Anropar asp-filen i mainramen
parent.parent.frames["main"].location.href = str;
return true;
}
Sv: Flera formulär i ett