Hej, Nej, det går tyvärr inte. (om jag inte har missuppfattat dig helt och hållet) Jag vet inte om jag har förstått vad du vill göra. Ja, det är så jag menar. Trodde du inte hade tillgång till att ändra källkoden för sida2.asp... men har du det är det som Benni skrev mycket enkelt. Du behöver inte veta vad textboxen "heter" på sida2.asp utan du sätter bara egenskapen value till det värde som du tar emot, ex en Querystring med namnet value skickas till sida2.asp: Jag har förmodligen uttryckt mig oklart. Jo...trodde nästan det, men tack för att ni tog er tid ! Om du har lagom mycket kapacitet på servern så kan du ju alltid låta servern agera proxy åt just den sidan. Du ser till att "ta över" den genom att du skapar en dummy-sida som bara har en uppgift: att anropa sida2.asp. Om du gör på det sättet kan du på servern modifiera vad som skickas till/från sida2.asp Det där var jag inte med på.... Hm... Inget exempel.Föra över info till ny sida
Jag har en tabell på ett formulär.
Jag skulle vilja dubbelklicka på ett värde i tablellen, därefter länka till en annan sida (skriven av ngn okänd). Slutligen vill jag att värdet automatiskt ska hamna i en textbox på den nya sidan.
Jag vet inte vad textboxen heter.
Jag använder traditionell ASP.
Är detta möjligt att göra ?
Mvh
MartinSv: Föra över info till ny sida
Du måste posta värdet till sidan eller skicka det via en querystring.
Värdet måste sedan tas emot av den nya sidan. Har du inte tillgång till att ändra i källkoden för den nya sidan så är det omöjligt.Sv:Föra över info till ny sida
Vill du på sida1.asp klicka på en länk, gå till sida2.asp, få med dig ett värde, för att sedan skriva ut
värdet i en textbox?
Är det detta du vill, så är det inga svårigheter alls.Sv: Föra över info till ny sida
Kruxet är att sida2.asp är en sida tillverkad av någon för mig okänd, och jag vet inte vad textboxen heter.
Kan man lista alla objekt på sidan för att lista ut vad den heter och sedan fylla i värdet ?
/MartinSv:Föra över info till ny sida
<code>
' sida2.asp
<input type="text" value="<%=Request.Querystring("value")%>">
</code>Sv: Föra över info till ny sida
Jag har INTE möjlighet att påverka koden i sida2.asp.
/MartinSv: Föra över info till ny sida
Mvh
MartinSv:Föra över info till ny sida
Sv: Föra över info till ny sida
Kan du utveckla det lite ?
Gärna med ett exempel....
/MartinSv:Föra över info till ny sida
Det jag tänkte var att du kunde på servern anropa sida 2 med vilka parametrar du vill genom xmlhttp. Svaret skickar du sedan bara tillbaka till webbläsaren. Din sida ska alltså bara agera proxy mellan webbläsaren och sida 2. På vägen kan du manipulera hur mycket du vill