Jag använder följandfe kod. Gult? Fel? Vad är det för program du pratar om? Jag ser inget fel och det fungerar ju så...? :P <b>Men programmet jag skriver i markerar det gult.</b> anledingen att du får gult är nog att han inte gillar dina citat tecken.ASP är ju inte så gnälligt vad det gäller sådant. Joakim: Eh... :P Med risk för att jag inte bara sticker ut hakan, utan hela huvudet. Enda felet är att du inte har html-kodat &-tecknet: Det är bara ibland som den klagar med gul text. ASP programmet beter sig dumt åt.
<code>
<form method="post" action="imails_Send.asp?AnvId=<%=request.querystring("AnvId")%>&AnserId=<%=rst("Fuser")%>">
</code>
Men programmet jag skriver i markerar det gult. Men jag förstår inte varför. Som jag ser det så är det inget
fel i koden osv. Har även provkört och inga problem.
Dä'rför undrar jag om någon ser vad som är fel.Sv: ASP programmet beter sig dumt åt.
Sv: ASP programmet beter sig dumt åt.
Felet ligger nog snarare i editorn du använder som markerar det gult (vad betyder det?). Att det fungerar är väl det som är det viktiga ändå? Stör du dej på det får du nog byta editor! :)
/JohanSv:ASP programmet beter sig dumt åt.
borde igentligen använda enkel snuttar ' '
<form method="post" action="imails_Send.asp?AnvId=<%=request.querystring('AnvId')%>&AnserId=<%=rst('Fuser')%>">
Är det en variabel så skall det väll skrivas på detta sättet
<form method="post" action="imails_Send.asp?AnvId=<%=request.querystring(" & AnvId & ")%>&AnserId=<%=rst(" & Fuser &")%>">Sv: ASP programmet beter sig dumt åt.
Nu tänker du väl på javascript tror jag, i asp är ' samma sak som en kommentar ;)Sv:ASP programmet beter sig dumt åt.
Så blir det gärna när man använder sig av "fuskeditorer"
Jag får aldrig gult, men så handknackar jag också... :-)Sv: ASP programmet beter sig dumt åt.
<code><form method="post" action="imails_Send.asp?AnvId=<%=request.querystring("AnvId")%>&AnserId=<%=rst("Fuser")%>"></code>
Kanske också stavat fel på "AnserId"? Ska det inte vara "AnswerId"?Sv:ASP programmet beter sig dumt åt.
Jag bruka skriva i Macromedia Dreamweaver.
När jag skrev samma kod i asp regler så funka 1 men inte den andra men tog jag sen bort den som den markera med gult. Då markera den gult på den andra. Men skrev det i vanlig html, då markera
den inte det alls så kör så istället i form taggen resten i asp standard.
Nä nu ska jag slägga upp 1 fråga tilll.
Det är lite problem med pagin med if sats.
Nu funkar det så bra att den bara vissar antal (NÄSTA) på antalet poster. Men går jag tillbaka
så försvinner också (NÄSTA) vill bara lösa det problemet ;)
Innan jag fick det att fungera så blev det (NÄSTA) även om det inte var 30 poster kunde jag gå till nästa sida även till sida 100 även om det bara var 30 poster.
;)