Jag har problem att köra IIS (Ver 5.1) på en PC med XP Pro (Version 5.1 Build 2600.xpsp2_gdr.040517-1325 : Service Pack 1) och misstänker att det beror på restriktioner som lagts in för att hindra folk att köra IIS. Så lätt ger jag mig dock inte... prova att installera om IIS.antagligen har sp kanske skrivet över någon file som IIS vill ha. Sitter du på ett nätverk med AD? Isåfall så kör kommandot GPRESULT så får du se om/vilka GPO admin har lagt på dig. Jorå,IIS-problem - begränsingar hindrar IIS att köras!
Installationen av komponenenten gick bra och först kunde jag också köra IIS utan problem. Efter ett par svängar på nätverket har dock någon restriktion lagts in så att jag inte kan starta IIS igen. När jag går in under Computer Management och väljer att starta om IIS får jag beskedet "The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.". Knapparna i verktygsfältet som normalt går att starta och stoppa IIS med är inte valbara.
Har någon tips på hur jag går runt restriktionen?Sv: IIS-problem - begränsingar hindrar IIS att köras!
Sv: IIS-problem - begränsingar hindrar IIS att köras!
Sv:IIS-problem - begränsingar hindrar IIS att köras!
Jag kan kolla detta men fattar inte vad som kan hindra mig. Kan du tipsa om vad jag ska titta efter och om det går att komma runt!? Jag är AD-nolla...
STORT TACK!
/Tomas