Varför funkar inte detta i VB men inte i ASP? Hej! När jag skriver Mid(tmpStr, 7, 1) = "X" funkar det fortfarande tyvärr inte. mid(tmpstr,7) = "X" funkar bra i vb ... men tvivlar på att vbscript löser det . ... Jag har försökt rekonstruera felet. Felmeddelandet betyder att det är fel datatyp. Är datatypen sträng skall det fungera, men är det tex en array får jag samma meddelande, Inkompatibla typer. Jfr nedan där tmpStr är array: Detta genererar felet: Jag har för mig att just denna variant inte fungerar i ASP, rätta mig om jag har fel.. Jag brukar alltid använda left och right för att lösa sånt här. Varför inte använda Mid istället för right?Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
Mid(tmpStr, 7) = "X"
Någon som vet hur jag kan göra samma sak på något annat (enkelt) sätt?Sv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
Mid-funktionen tar emot tre argument. Du har bara angett två.
Testa detta istället:
Mid(strTemp, 7, 1)
Mvh
/Staffan BergSv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
Felmeddelandet är:
Inkompatibla typer: 'Mid'Sv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
Sv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
<code>
dim tmpStr(0)
tmpStr(0) = "XXXXXXXXXX"
...
Mid(tmpStr, 7, 1) = "X"
...
</code>
Om du ändå inte får det att fungera kan du kanske posta en större bit av källkoden här, så kanske någon kan komma på var felet ligger.
/hälsningar IvarSv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
<html>
<%
dim stpStr
tmpStr = "hej på dej du"
Mid(tmpStr, 7, 1) = "X"
Response.Write tmpStr
%>
</html>Sv: Mid(tmpStr, 7) = "X" funkar inte
/PelleSv: Mid(tmpStr, 7) =
strTemp = left(strTemp, 7) & "x" & right(strTemp, len(strTemp) - 7+1)
(behöver inte funka, skrev det bara "ur luften". Du får testa dig fram)Sv: Mid(tmpStr, 7) =
strTemp = left(strTemp, 7) & "x" & Mid(strTemp, 7+1)