Hej! Jaha så har man återigen funderat lite för lite innan man postar. Jag löser det genom att istället låta alla name heta "data" och skapar variabeln dynamisk och använder regexp för att plocka ut ID och betyget.En form med flera select - dynamiska namn som skall fångas upp
Jag sitter och bygger en sida med fotografier som jag vill kunna betygsätta. Jag visar 9 bilder på en gång och har då en form med en select-meny till varje bild och en enda submit som uppdaterar. Bilderna hämtas ur en Access-db så de har ID:n och allt som behövs för att identifiera dom.
Jag vill alltså kunna skicka en identifierare plus betyg till varje bild i och med en enda submit!
Min yx-strategi var att skapa form-namnen dynamiskt tex bild_001 etc och ge betyget som värde till varje variabel, men då uppstår problemet att fånga upp dessa variabelnamn i sidan som uppdaterar DB:n.
Finns det någon request.querystring("ge_mig_allt_du_har_wildcard") eller finns det någon idé därute om hur jag borde skicka id/betygs-par till min databas via en form?
MVH Jonas HallgrenSv: En form med flera select - dynamiska namn som skall fångas upp
/Jonas