Hej Det är inte så att du använder någon komponent för i dom brukar man kunna sätta ett maxvärde och har du inte angivit något kan detta vara just denna gräns? Nej inget sådant, bara "pure" html-formulär Kanske inte har med saken att göra men vad står på rad 13? Det är en testrad.... som jag la till när jag försökte klura ut varför det blev felGår det inte att POSTA stora mängder data?
Jag har haft ett problem förut där jag vill posta upp html-kod i en SQLserver. Allt går fint tills det jag vill posta i textarean kliver över 110110 bytes, då får jag felmeddelande:
--------------
Error Type:
(0x80020009)
Exception occurred.
/psim1/result/createfile.asp, line 13
Page:
POST 110110 bytes to /psim1/result/createfile.asp
----------------
Att posta 110109 bytes går finfint....Sv: Går det inte att POSTA stora mängder data?
/PelleSv: Går det inte att POSTA stora mängder data?
En ruta med det filnamn jag vill ge koden och en textarea där jag skall posta den htmlkod jag vill ha i filen
Allt funkar om totala postmängden är <110109 bytes....Sv: Går det inte att POSTA stora mängder data?
Sv: Går det inte att POSTA stora mängder data?
Det jag har på rad 12 o 13 (de första kodraderna överhuvudtaget i sidan):
Response.Write Request.Form("file") & "<BR>"
Response.Write Len(Request.Form("text")) & "<BR>"
Detta bara för att printa ut på en blank sida så att jag såg vad som kom ut från "post"
Nedanför har jag haft filskapandet mm och allt funkade klockrent tills jag klev över den magiska gränsen 110110 bytes....