behöver ett sätt att printa ett web formulär utan att få med top och bottom (web url info). någon som har någon ide ,är helt öppen för förslag ,vb,js,asp,htm,activx m.m. Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar, men jag gör ett försök. har fått lite hum ,,,det går att avnvända objektet "FileSystemObject" ,nån som kan hjälpa mig från här ....behöver även kunna välja x,y där texten ska skrivas ut ???? Hej problemet är att jag vill ha detta i en databas, för att sen kunna importera info till databasen. Då borde du kunna göra något med lösningen jag gav dig förut. Försök hitta var i registret de inställningarna görs. Skapa en ActivX-komponent som gör ändringarna åt dig. Se till att komponenten sätter tillbaks värdena när användarna lämnar sidan. hmmm tack detta funkar :) ,,men activex hmmm inte riktigt min starka sida ,,,du har inga förslag ???? > hmmm tack detta funkar :) asp,vbscript och printa ???
Sv: asp,vbscript och printa ???
I IE6 kan du gå till File-menyn => Print Preview... => Page Setup (Alt+U) => Headers and Footers.
Där kan du ställa om du inte vill ha något sidhuvud/sidfot.
Om du vill styra det för dina användare som besöker sidan så är du ute på hal is. Användarnas klienter ska man inte röra!Sv: asp,vbscript och printa ???
Du kan skapa en pdf fil som du visar för användaren som den printar ut eller med crystal report
/jonbeSv: asp,vbscript och printa ???
så varje formulär användaren fyller i sparas...
detta är inga problem ,har jgjort detta i asp ,men utskriften ska ut på en plotter och ett flerlagrat formulärs paper ,som ska skickas iväg.
pdf funkar ,,,excel funkar ,men alla är jobbiga för användaren ,jag vill att det ska vara så enkelt som möjligt.
mitt enda problem är att få bort dessa "webinfo" som man får när man skriver ut från weben ????Sv: asp,vbscript och printa ???
Sidhuvud/sidfot ligger i klienten. Den kan du inte påverka från websidan. Du måster få användarna att ändra det manuellt/via policy/ActiveX-komponent.Sv: asp,vbscript och printa ???
Bra!
>men activex hmmm inte riktigt min starka sida ,,,du har inga förslag ?
Nope, jag är tekniker och inte programerare.
Men här finns säkert gott om kompetenta människor som kan hjälpa dig.