Sitter o funderar lite på om man på något sätt kan skriva ut när en access-databas är förändrad senast, typ som man kan använda javascript för att se när en sida senast är uppdaterad? Ett sätt är att kolla ändringstid för filen med FSO, såhär: Hmm...jag får ett fel som säger att sökvägen måste vara en virtuell mappath och att jag använder en fysisk. Jag hittade lite om just detta när jag sökte på forumet...håller på att kolla på det... Anger du hela sökvägen ska du inte använda Server.MapPath... Förresten...går det att få med klockslag på något sätt? Testa att använda vbGeneralDate istället för vbShortDate, annars kan du nog ta bort formateringen helt, då borde både datum och klockslag visas.Visa om access-db är uppdaterad..
Det är inget som ska vara synligt för någon annan än mig själv..är bara för att veta om det hänt nåt i db:n sen jag senast laddade upp den...Sv: Visa om access-db är uppdaterad..
Dim fs,f
Set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f=fs.GetFile(Server.MapPath("min_fil.mdb"))
Response.Write(FormatDateTime(f.DateLastModified,vbShortDate))
set f=nothing
set fs=nothing
/Johan
Sv:Visa om access-db är uppdaterad..
<code>
<%Dim fs,f
Set f=fs.GetFile(Server.MapPath("e:\home\b2304\DB\sandberg2004.mdb"))
set f=nothing
set fs=nothing%></code>
Så ser det ut för mig...men det köper den inte...varken på servern eller på min localhost...Sv: Visa om access-db är uppdaterad..
Sv: Visa om access-db är uppdaterad..
<%Dim fs,f
Set f=fs.GetFile("e:\home\b2304\DB\sandberg2004.mdb")
set f=nothing
set fs=nothing%>
/Johan
Sv:Visa om access-db är uppdaterad..
testade att lägga till vbshorttime men det ville sig inte.Sv: Visa om access-db är uppdaterad..
/Johan