Har krånglat med detta i en månad snart, ingen verkar ha samma problem som mig... Alltså jag vill ha exakt som detta forum, att mellanslagen och entertryckningarna följer med, men ändå att den byter rad automatiskt om den blir för lång. Är det inte bätre att byta ut två mellanslag mot ett och ett mellanslag. Har för mig att den inte bryter rader med bara . Hmmm Mellanslagen fungerar som de ska, men inte radbytena. Automatiskt radbyte trots PRE taggar.
Har en "nyhetssida" där användare kan skriva inlägg.
Eftersom mina användare ofta kopierar text från Word-dokument, så vill ja få med alla extra mellanslag och radbrytningar. Därför skriver jag ut texten inom pre-taggar.
Problemet är ifall en rad blir för lång, så bryts inte den.
Försöker göra en funktion som bryter raden vid första mellanslaget efter ett visst antal tecken.
Är det någon som vet något annat sätt eller som har något tips på hur man kan få till en sådan funktion?Sv: Automatiskt radbyte trots PRE taggar.
test
test
test
Skall jag använda en funktion som byter ut alla mellanslag mot nbsp och alla entertryckningar mot br?Sv:Automatiskt radbyte trots PRE taggar.
<code>
Public Function FormatText(Value)
Dim Result
Result = Replace(Value, vbCrLf, "<br>" & vbCrLf)
Result = Replace(Result, " ", " ")
FormatText = Result
End Function
</code>
Början av rad Slut av rad.Sv: Automatiskt radbyte trots PRE taggar.
Så här har jag gjort:
<code>
<%
Stringen = rs("Text")
Stringen = Replace(Stringen, " ", " ")
Stringen = Replace(Stringen, "vbCrLf", "<br>")
Response.write Stringen
%>
</code>Sv:Automatiskt radbyte trots PRE taggar.
Det är inte bra att ersätt alla mellanslag. Använd istället:
<code>
</code>