Hej! När är det okej när är det inte okej? Koden fungerar som den skall. Du måste dock sätta din Okflag til tru när ditt vilkor för framgång är uppfyllt. Om någon variabel skickas till sidan så ska OKflag sättas till TRUE men det villkoret uppfylls aldrig...Något mystiskt fel på sidan... Tar aldrig emot GET verkar det som....
Jag är en ASPare under upplärning och jag har stött på ett problem som troligtvis är ganska enkelt...
Jag har ett betalsystem implementerat på min sida. Detta skickar ett antal GET-variablar till en ASP sida på min server. ASP sidan ska då bekräfta genom att skicka tillbaka "OK". Problemet jag har är att den istället för att skicka "OK" så hoppar den in i ELSE villkoret och skickar felmeddelande...
Finns det någon vänlig själ som kan titta igenom koden och se vad som kan strula? ÄVen tips på förbättringar är välkommet...
<%
Dim ErrorString
Dim OKflag
OKflag = false
ErrorString = "Fel på transaktionen"
IF Request.QueryString.Count > 0 THEN
IF OKflag THEN
Response.Write "OK"
Response.End
ELSE
Response.Write ErrorString
Response.End
END IF
'Inget anrop eller anropet ej från Viatel
ELSE
Response.Redirect "http://www.jobbkompis.se/index.php"
END IF
%>
Tack på förhand!
/SebastianSv: Något mystiskt fel på sidan... Tar aldrig emot GET verkar det som....
Sv:Något mystiskt fel på sidan... Tar aldrig emot GET verkar det som....
Hjälper det om jag sätter IF OKflag = TRUE?
Ska jag istället för Request.QueryString.Count > 0 skriva namnet på variabeln som skickas, typ Request.QueryString.VariabelNamn = Variabelnamn ???