Hej Hej Viktor, det finns en artikel här om detta. Sök i artikelarkivet under asp. Tack så mycket, men tyvärr är inte det var jag söker eftersom den innehåller javascript. Vad du måste ha är ett klietscript, som alltså utför begärd åtgärd utan att behöva "gå tillbaka till servern". Blandar du inte ihop saker nu? <b>Fast nu blev jag osäker, anledningen till att jag bara vill ha ASP är att komma förbi problemet att visa webbläsare inte längre har java installerat som standard. Vilket innebär att de inte kan se menyn.Men visst påverkar även detta javascript? Blir alltid osäker på skillnaden mellan java och javascript. </b> Som sagt har alltid blandat ihop det. Beror väl helt enkelt på att jag inte har hållt på alltför mycket med det hela. Fixat, fixade min gamla asp meny istället. Man ska inte göra det krångligare än vad det är.Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Jag söker efter en meny i ASP, som uppträder som en "vanlig" javascriptmeny. Alltså med undermenyer.
Är det någon som vet var jag kan finna en sådan?Sv: Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Sv:Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Fast nu blev jag osäker, anledningen till att jag bara vill ha ASP är att komma förbi problemet att visa webbläsare inte längre har java installerat som standard. Vilket innebär att de inte kan se menyn.Men visst påverkar även detta javascript? Blir alltid osäker på skillnaden mellan java och javascript.
Har annars en fungerande ASP meny, men jag är tyvärr inte riktigt nöjd med min kodning på den. Visning blir inte riktigt som jag vill.Sv: Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Klientscript(språk) att föredra är java-script och (kanske) j-script.Sv: Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Java och javascript är två helt skilda språk.
Det stämmer att många inte har Java installerat, men javascript stöder de flesta webbläsare.
//Anna-KarinSv: Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Java och JavaScript är fullständigt oberoende av varandra. Det ena kan fungera utan att det andra gör det.
JavaScript är ett skriptspråk som du ofta kan se om du kollar på en sidas källkod. Så vitt jag vet kompileras det aldrig.
Java används i webbsidor i form av s k appletar. Dessa är små grafiska program som är inbäddade i sidan. Programmen är kompilerade, vilket innebär att du inte kan se källkoden i webbsidan. Java används till skillnad från JavaScript ofta även utanför webbläsare.Sv:Sökes: ASP meny med "trädfunktion"
Sv: Sökes: ASP meny med "trädfunktion"