Hejsan! varför <BR> i en option? Det här ser ju hur mysko ut som helst. Vill du förklara vad det är du ville åstadkomma. Man blir lite mörkrädd när man ser att du är utvecklare på ett IT-företag. :( För att spä på ännu mera gala, knapp 1 - knapp25 hur ser din databas ut? Hej ! Har ingen aning om vad du försöker göra, men har du de namnen så kan du ju alltid använda: <b>Man blir lite mörkrädd när man ser att du är utvecklare på ett IT-företag. :(</b> Man blir lite mörkrädd när man ser att du är utvecklare på ett IT-företag. :(Smidigare kod!
Kan man göra dett på ett smidigare sätt
sql = ("select * from inst")
Set rs = Conn.Execute(sql)
Do Until rs.EOF
Response.Write "<OPTION value=""" & rs("Knapp1") & """>" & rs("Knapp1") & "<br>" & rs("Knapp2") & _
"<br>" & rs("Knapp3") & "<br>" & rs("Knapp4") & "<br>" & rs("Knapp5") & "<br>" & rs("Knapp6") & _
"<br>" & rs("Knapp7") & "<br>" & rs("Knapp8") & "<br>" & rs("Knapp9") & "<br>" & rs("Knapp10") & _
"<br>" & rs("Knapp11") & "<br>" & rs("Knapp12") & "<br>" & rs("Knapp13") & "<br>" & rs("Knapp14") & _
"<br>" & rs("Knapp15") & "<br>" & rs("Knapp16") & "<br>" & rs("Knapp17") & "<br>" & rs("Knapp18") & _
"<br>" & rs("Knapp19") & "<br>" & rs("Knapp20") & "<br>" & rs("Knapp21") & "<br>" & rs("Knapp22") & _
"<br>" & rs("Knapp23") & "<br>" & rs("Knapp24") & "<br>" & rs("Knapp25") & "</OPTION>"
rs.MoveNext
Loop
känns lite sumptigt
TobbeSv: Smidigare kod!
eller är det ett värde i en option och resten text?
du kan ju loopa genom alla RecordsetsSv:Smidigare kod!
Sv: Smidigare kod!
Att döpa fält i en databas till "knapp1", "knapp2" osv verkar inte vara någon bra databas (Eller så kan det vara din fråga som är felställd) .
<br> är ingen tag som hör hemma i en OPTION vad jag vet.
Du får nog omformulera din fråga!Sv:Smidigare kod!
Det här med att normalisera???Sv: Smidigare kod!
De här va roligt !
Knapp1 eller button1!!! (sv eller eng)
koden hittade jag här på Pellesoft som kommer ifrån en högt renomerad medlem.
det jag labade med är att skriva om select satsen annars har jag inte ändrat så mycket.
Knapp1 - knapp25 är ingentigen från början hela 50 knappar (i gammla vb5 programet och har hängt kvar p.g.a redan sparade poster i databasen)och det kan säkert göras på ett smidigare sätt nu men har inte tänkt så mycket på de, funkar i mitt vb program som jag vill.
I programmet är det så att man anger knapp1 till 50 ett värde har inte kommit på något annat sätt att göra detta.
Gorde en funktion som loppar ut tider mellan 07:00, 07:15 osv till 16:30 men där i mellan vill man skriva t,ex rast1, rast2, lunch samt några andra värden och då kom inte jag på något annat sätt än detta.
Och nu håller jag på att komma underfund med det här med Html/asp/java kan ta en tid men det gorde det med VB också.
Hälsningar
Tobbe
Sv:Smidigare kod!
<code>
for x = 1 to 25
response.write rs("knapp" & x)
next
</code>Sv:Smidigare kod!
Ett fall för http://thedailywtf.com/?Sv: Smidigare kod!
Vem har sagt att jag är utvecklare på ett It-företag? vad ni har fått detta ifrån är väl så att den parametern kan inte jag ändra på i mitt konto.
Besökstyp: utvecklare
så skit i de nu jag håller på att lära mig ett och annat och då är Pellesoft ett bra medium för det om ni har problem med det så svara inte på minna frågor bara!!!!
Tobbe