Hej, Har du bara ett par 100 kanske GroupMail Free kan duga. Gratis att använda till 100 mottagare i taget. Uppar denna tråd lite med några följdfrågor.Råd om hur ett nyhetsbrev bör skickas ut
Jag ska göra ett nyhetsbrev åt en kund, som räknar med ett par hundra abonnenter.
Jag hämtar alla mail-adresserna från en databas.
Mitt webbhotell använder jMail
Vad är bäst att göra:
1. Nyhetsbrevet skrivs i ett formulär och sedan skickas den iväg flera gånger genom att loopa igenom alla abonnenter.
2. Nyhetsbrevet skrivs i ett formulär och sedan läggs alla abonnenter till under bcc (som hemlig kopia) och ett mail skickas iväg
3. Istället för att använda jMail, så skrivs nyhetsbrevet i ett e-post program (Outlook) och alla adresser läggs under hemlig kopia. Borde funka att på hemsidans administration klicka på en länk där alla e-poster finns hämtade och dessa adresser läggs i det nu öppnade e-post programmets ruta för hemlig kopia.
Vet inte om det finns några begränsningar här
4. ??? Finns det bättre varianter
Tack för svaren
/TomasSv: Råd om hur ett nyhetsbrev bör skickas ut
Det är bara att skapa två register så är det problemet löst. Vi kör regelbundet över 1300 mail utan problem. Tar vär 10 minuter att komma igång, annars inget.Sv:Råd om hur ett nyhetsbrev bör skickas ut
Jag kör alternativ 1, dock med BCC.
Hade först vanlig Addrecipient, men det blev server timeout. Bytte då till att lägga alla medlemmar i BCC och då blev det bättre.
Men nu är det server timeout igen.
Ska jag
a) ändra timeout-tiden
b) köra med en listserver av ngt slag (vilken rekommenderas? gratis helst)
Det finns ca 2000 mottagare.