Jag matar in datum i formen 24/7 till en accessdatabas i en kolumn som har datatypen dtum/tid. Det fungerar utmärkt ända tills jag får in ett värde lägre än den 13nde t.ex. 11/9, då tror databasen att jag menar den nionde november! Någon som har något bra förslag på att lösa detta? Generellt sätt när du hanterar datum i ASP så är det YYYY-mm-dd som gäller. Kolla resultatet av Generellt sätt när du hanterar datum i ASP så är det YYYY-mm-dd som gäller. Kolla resultatet av Jag skrev Session.LCID = 2057 längst upp på sidan, och då funkade det. (Engelskt datumformat) tycker det är konstigt med tanke på hur ofta tex 21/6 används i Sverige! Även fast det formatet används är det inte svenskt format, svenskt format är YYYY-MM-DD. Johan S,Datum fråga!
Sv: Datum fråga!
Dim strDatum = Now
så returneras från servern yyyy-mm-dd hh:mm:ss
Detta gör också att du får en unik tidsstämpel som du kan använda dig av dör att selectera data
om du bara vill visa datum använder du bara Date i stället för Now
/TyronneSv: Datum fråga!
Dim strDatum = Now
så returneras från servern yyyy-mm-dd hh:mm:ss
Detta gör också att du får en unik tidsstämpel som du kan använda dig av dör att selectera data
om du bara vill visa datum använder du bara Date i stället för Now
/TyronneSv: Datum fråga!
Sv:Datum fråga!
/JohanSv:Datum fråga!
Som svar på detta:
<b>Jag skrev Session.LCID = 2057 längst upp på sidan, och då funkade det. (Engelskt datumformat) tycker det är konstigt med tanke på hur ofta tex 21/6 används i Sverige!</b>
Tyvärr är det någon bugg i forumet så det framgick inte att det var det inlägget jag svarade på i "trädet".
/Johan