Hej, Hej! Hej du,Uppladdnig av PDF-filer
Har testat Pelle Johansson:s exempel på att ladda upp filer och det fungerar Kanon.
Laddar upp både doc, xls, gif, jpg MEN då man ska ladda upp pdf-filer så går det inte.
Sidan bara står och "tuggar" och sen blir det segt att ladda om eller välja en annan sida på servern
Kod för att kolla fil-sorten:
' Kontrollera vilken sorts fil det är
If Lcase(Right(FilePath, 4)) <> ".pdf" Then
Response.Redirect ""
Else
Det är här som jag ändrar samt en kod Var sakerna ska placeras som skiljer mellan fil-hanteringen.
Någon Annan som oxå upplevt det segt att ladda upp pdf-filer med detta exemplet?
Det har gått En gång att ladda upp men inte fler!
Kan det bero på Om filen är krypterad?
Eller handlar det om servern?
Även om jag tar en uppladdningssida som fungerar och bara ändrar filtypen(pdf) som ska tillåtas så går det Ändå inte fast sidan kunde ladda upp den andra filen hur enkelt som helst...???
EDIT: det är precis som om upload-sidan inte kan komma igång!
Man kommer liksom inte vidare ifrån sidan där man valt pdf-fil!
Såhär ser formuläret ut:
<form action="admin_redigera_manual_update_pdffil.asp" method="post" enctype="multipart/form-data" name="f" id="f">
<input type="hidden" name="filename" value="original">
Välj fil: <input type="file" name="test" size="28" class="formular_inputruta">
<input type="submit" name="submit_just_nu_wordfil" value="Skicka filen" class="knapp_submit">
EDIT 2:
Lyckats få upp En pdf-fil Men det tar SÅÅÅÅ lång tid, 5 minuter för EN sida i pdf-format!
Lite väl länge...:)
Hur kan det vara Så? Är där nått i koden som tunger ner servern just för detta filformatet?
doc, xls och dem andra bara "swischar" till så är dem uppe!
Micke
Sv: Uppladdnig av PDF-filer
När jag har laddat upp pdf:er så har jag varit tvungen att inte ha mellanslag i namnet för då har det strulat för mig. Jag fick skriva alla mina namn med _ ex: Min_pdf_fil.pdf.
Men jag vet inte om det var min kod eller om det hade något förhuvudtaget med det att göra. Men jag skriver nu bara i ett namn och nu har jag inga problem, förutom att filerna inte får vara för tunga.
/TyronneSv:Uppladdnig av PDF-filer
Att ha mellanrum i filnamn är väldigt osäkert, _ - tecknet är bra då man vill använda längre, tydliga namn.
Har testat nu igen, med lättare filer och då går det bättre, precis som för Dig.
Ha det!
Micke