Hej! > Den kör alltså inte filen, utan den försöker ladda ner den. Har löst det :)Nybörjarproblem?
Försöker lära mig ASP, men nu har jag stött på ett problem (som vanligt...). Kollade artikeln som finns här på pellesoft om att ladda upp filer till servern, på adressen http://www.pellesoft.nu/login/articles/asp/laddafil.asp
Men det funkar inte, eftersom när man trycker på 'Skicka fråga' så kommer en nedladdningsruta upp, där man blir frågad vart man vill spara filen "laddauppfil.asp". Den kör alltså inte filen, utan den försöker ladda ner den.
Är det min dator som är felinställd på något sätt elr? Har provat att ändra på rätt mycket, men eftersom jag inte är så insatt i hur det funkar, så har det inte gått så bra.
/Ace EvilSv: Nybörjarproblem?
> Är det min dator som är felinställd på något sätt elr?
Ja, du har nog inte asp installerat. Det ska följa med IIS om du har Windows 2000. I 98/ME följer det med nåt som heter PWS, men jag vet inte om den stöder asp.Sv: Nybörjarproblem?
Suck vad dum jag känner mig. Jag körde det direkt från c:\inetpub\wwwroot\fil.asp och inte localhost/fil.asp. Jeje man lär så länge man lever.
tack för era svar!
/tobbe