Hej Låter som du skall använda cookies. OK, det skall jag prova, men det borde ju kunna gå enklare än så. hej använd en sessions variabel då kan du använda data igen genom att först läsa in de inmatade värdena i sessionen och sen läsa upp dem vart du vill, fast iof inom en begränsad tidsperiod på ca en kvart Men hur gör jag det rent praktiskt? Koden?Få med sig inmatade värden till en ny registreringssida
Jag använder Dreamweaver för att skapa sidor i asp.
Hur gör man för att kunna ha en inmatningssida och sen välja att "ta med sig" vissa värden från en sida till nästa gång man vill registrera via denna sida?
Ex. man skall registrera många poster som är nästan likadana och jag vill då att man skall kunna klicka i en kryssruta bredvid textfältet om man vill ha samma värde även nästa gång man kommer till inmatningssidan.
Som standard har jag att man från sidan ny.asp kommer tillbaka ny.asp efter man klickat på Submit-knappen.
Det här borde ju vara enkelt med Request.Form men det strular... - men hur gör man enklast?
/ PSv: Få med sig inmatade värden till en ny registreringssida
Sv:Få med sig inmatade värden till en ny registreringssida
/ PSv: Få med sig inmatade värden till en ny registreringssida
Sv:Få med sig inmatade värden till en ny registreringssida
När jag försöker med ex.:
"<input type="text" value="<% Request.Form("beskrivning") %> "></input>
Då läser ju koden det du har i din Form och lägge till det som default, första gången du kommer dit finns ju inget i Form, vilket gör att fälten är tomma."
...så får jag inget resultat alls. Inget värde "hänger med" från sidan där jag matar in värdet första gång tills jag visar sidan igen...
Hur lagrar jag ex. fältet "beskrivning" i ett formulär till en sessionsvariabel?
/ Per