Är det någon som vet hur man fixar följande - d.v.s. redan har något som skulle kunna användas. Om man har en <input type="image" src="bilden"> så skickas koordinaterna när man klickar på bilden. Då skulle man kunna få klicka först en gång för att markera centrum, denna markering skickas iväg, sedan visas bilden igen och man får markera radien genom att välja en punkt en bit bort från centrum. Visst så kan man göra - det är inget problem att tänka fram hur man SKULLE KUNNA göra - jag efterlyser mer om det finns någon som har något färdigt/halvfärdigt att dela med sig utav för att slippa lösa det hela från början - med ex.vis kartbild - koordinatsystem etc. Alltså... är det bara jag som tycker att det låter som att det är det här du vill ha?Klicka på karta - hämta koordinater - presentera träffar
Jag har medlemmar spridda över ett geografiskt område. En medlem ska kunna peka på en karta och välja en radie.
Resultatet ska bli en lista över de medlemmar som finns i området
Kanske något av typ - brunnsarkivet hos sgu.se eller sålda fastigheter hos VillaVardet.seSv: Klicka på karta - hämta koordinater - presentera träffar
Sv:Klicka på karta - hämta koordinater - presentera träffar
Edit:
Det var ju faktiskt rätt simpelt att skriva när jag började titta på det - hade bara inte stött på att man kunde hämta koordinater så enkelt - tack PerSv: Klicka på karta - hämta koordinater - presentera träffar
http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/map.html