Hej, Är där ingen som vet om man Behöver kolla varje fält i formuläret? Jag ser inte riktigt problemet, har du ett formulär där man kan skicka mail och användaren kan ange mottagare? Som jag har förstått så kan personer lägga till CC/BCC-mottagare i ett form-mail genom att skriva in en kod-snutt där \r och \n behövs bytas ut. Vad jag kan se gäller den sidan enbart formmail, men eftersom du har postat ASP-kod här antar jag att du inte använder formmail? Då kan jag inte tänka mig att det finns några problem med detta. Nej, det kan vara så...Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
För att då bort spammöjligheten vid form-mail ska man byta ut \r och \n i kontrollen av formuläret.
Testade att göra såhär för att byta ut \r och \n .
epost = Trim(Replace(Replace(Replace(Request("epost"),"\r", ""),"\n", ""),"'", "''"))
men det jag undrar är om man behöver göra denna koll på varje fält eller bara vissa?
Själv tror jag på ALLA för det måste gå att inplantera spam-taggar även om det är fält som skickas med som "body", eller tänker jag helt fel?
Det som händer är ju att dem lägger till CC/BCC-taggar i huvudet på mailet.
Micke
Sv: Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
Även dem fälten som kommer att skickas med "body" i Jmailet.
MickeSv: Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
I vilket fall kan man inte använda \r och \n i VB/ASP. Använd istället konstanterna vbCr och vbLf.
/JohanSv:Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
Kolla här:
http://www.anders.com/projects/sysadmin/formPostHijacking/
Som det är nu i mitt form-mail så kan man inte bestämma till vilken man ska skicka mailet till utan det är redan bestämt.
Men det skulle kanske gå att lägga in CC/BCC-mottagare ändå...
Därför tänkte jag att jag ska plocka bort \r och \n innan jag använder värdet ifrån formuläret.
Varför går det inte att använda Replace(...),\r, "")?
MickeSv: Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
/JohanSv: Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
/JohanSv:Plocka bort Spam-möjligheten ur formulär-mail
Ah, jag tar det säkra före det osäkra och kollar på det som hör ihop med mailhuvudet!
Ha det!
Micke