Hej. det fungerar inte om kalle endast är en valig filmapp som placeras under roten. Du måste skapa en virtuell site för kalle. virtuell maskin? Nä, jag sa virtuell site. Virtuell maskin är något helt annat. Och nej, varje virtuell site har inte en egen IP-adress. Du kan i IIS skapa något som heter en virtual site under en web site. Då får du peka ut vilken katalog denna virtuella site ska plocka sina filer, och denna katalog kan ligga var som helst på din dator. Lägger du en global.asa i den katalogen så gäller den för din virtuella site. Har även för mig att detta gäller för global.asaGlobal.asa
På en ntserver finns det en adress www.ntserver.se, där finns det en standard sida som visas, den nyttjar global.asa för att hämta vissa parametrar.
Om jag nu vill ha www.ntserver.se/kalle och kalle i sin tur vill ha en egen global.asa, hur gör jag det?
Kan det vara så att en global.asa hänger ihop med varje IP-nummer som används?
/StefanSv: Global.asa
Sv: Global.asa
Sv: Global.asa
------- virtual kat 3
----- virtual kat 2
----virtual kat 1
root
Om det ligger en global.asa i root och en i kat 2 och du pekar direkt in på kat 3, så kommer kat 2:s global.asa att läsas först, därefter rootens global.asa, alltså, i den närmast katalogen som ligger ovanför sidan.
I bland kan det även tänkas att båda körs..
Vågar inte ta gift på detta, någon som har det korrekta svaret?
/Pelle