Hej, Det finns ju en hel del articklar här på Pellesoft, det är ju en god början. är det Programarkivet:Online access-editor du menar? Den gör ju det du är ute efter.. Finns lite små buggar i den dock.. =) Fredrik: Japp det var den, tack! Där är en liten bug, och det är att i beskrivningen så står det att man ska kunna döpa den till vad som helst, men när jag gjorde en revision av filen så råkade jag hårdkoda in "dbmain.asp" på ett ställe, torde vara ganska enkelt att fixa.. :) Jo, det såg jag från början och fixade til direkt. Trodde att det var någon större grej som jag inte hade märkt. Satte även ett value på dbConnectionString som visade min default connection string.Administrera Access DB via ASP
För länge sedan hittade jag ett script här på www.pellesoft.se som lät mej uppdatera min databas via ASP. Det enda jag behövde göra var att sätta rätt sökväg till databasen, resten fattade den själv.
Nu har jag försökt hitta detta script igen men förgäves, har även googlat lite men hittar bara sådana som verkar ha problem med att förstå primary-key fält osv. Alltså inge som fungerar helt rätt.
Är det någon som kan tipsa om ett admin script för Access DB eller vet vart det script jag syftar på tagit vägen, hjälp....
/ASv: Administrera Access DB via ASP
Sv: Administrera Access DB via ASP
Sv:Administrera Access DB via ASP
Vad menar du små buggar? ;-)
Man kanske kan fixa till dom själv.
/ASv: Administrera Access DB via ASP
Kul att du gillar den! :)Sv:Administrera Access DB via ASP
Funkar helt okey för mindre justeringar. =)
/A