jag skulle vilja lära mig programmering med ASP genom att följa kurser som finns i den här hemsida . jag har installerat IIS5 i win2000 prof . och vet att man ska spara alla asp filer i c:/inetpub/wwwroot. Jag hade själv detta problemet när jag började, har för mig att manfick ställa om Internet Explorer till att man inte använde modem (och sedan ändra tillbaka när man surfar...). Känner tyvärr inte till någon smidigare lösning, men jag har för mig att det fungerade i Netscape Navigator, så det kan ju kanske bara värt att testa en annan browser... visst är IIS5 igång . knappen står på stop och inte på starta ASP ( Internet information server IIS5)
problemet är bara att när jag skriver http:/localhost i webbläsare så kom upp skylten som säger att det går inte att komma åt sidan i offline läge trots att IIS finns i min dator och filen som jag vill åt är sparade i rätt mapp . och när jag skriver rätt sök väg till en asp fil i wwwroot så dycker upp filen som om den är skriven med vanlig html . allt asp koder har ingen verkan alls. mitt fråga är.
går det verkligen att komma åt asp filen i IIS 5 utan att vara kopplad till internet . om så fallet hur man ställer IIS5 till detta .
jag skulle uppskatta verkligen era svar
tack.Sv: ASP ( Internet information server IIS5)
Lycka till!
/JohanSv: ASP ( Internet information server IIS5)