HejsanBehöver tips til template
Har tyvärr inte haft någon tid att utveckla på det senaste året, men har nu kommit igång och börjat att småpilla igen.
En god vän till mig har bett mig att bygga en slags mindre community och jag behöver nu lite tips om hur jag kan gå tillväga med att få en grundmall till hur sidan ser ut.
Jag har gjort en mall med designen som jag är nöjd med och ska nu påbörja med själva kodningen.
Den sidan som jag gjort ska sedan bara kopieras så att de andra siorna får en likadan layout.
Jag kommer att använda mig av dynamiska navigationsmenyer som hämtas ifrån en databas.
Men efter att jag tänkt till lite så kändes detta lite dumt, jag vill ju få ner arbetet ifalll jag ska ändra designen, så det jag undrar är över är något smart sätt för till exempel menyerna, polls etc som ska visas på alla sidor. Ska man kanske göra någon slags include variant?
Dvs En include med en sida som heter menusystem.asp och sedan på alla de sidor som jag vill sätta menyn på köra något i stil med:
<% Response.Write GetMenuItems() %>
Bör tilläggas att sidan inte innehåller några frames utan är uppdelad med hjälp av stylesheets.
Alla tips är välkomna.