Jag har en funktion där jag laddar upp en txt-fil i en mapp på webbservern. Jag har sedan en sida med där jag har en länk som pekar till filen men jag får bara att sidan inte kan visas. Vad är det för fel? 404 så kanske länken är felaktig. Du kanske kört nåt lockdown-tool och excluderar vissa filtyper. I C:\WINDOWS\system32\inetsrv\urlscan\urlscan.ini kan man ju ställa in lite sånt t.ex. Sidan som visas är "The page can not be found". Detta verkar vara samma problem, kolla om det går att lägga till "ingen filändelse":Problem att visa fil på webben
Jag har kollat så att url:en är korrekt.
Jag har satt rättigheter till mappen "Alla" med fullständig behörighet.
Är det några inställningar på webbservern eller explorer för att kunna visa filen direkt i explorer?Sv: Problem att visa fil på webben
Sv:Problem att visa fil på webben
Grejen är den att mina filer laddas upp utan filändelse. Lägger jag till txt så fungerar det. Jag har på en annan burk IIS 5.1 och där fungerar det utan filändelse. Så min fråga är, måste man göra ngn inställning i IIS 6.0 för att det ska fungera där?Sv: Problem att visa fil på webben
http://groups.google.com/group/microsoft.public.inetserver.iis/browse_thread/thread/5ce51cf92bdff10e/b15b11f7480f3317%23b15b11f7480f3317?sa=X&oi=groupsr&start=0&num=3
/Johan