Först vill jag be om ursäkt om detta hamnar i fel forum... Om jag inte minns fel så brukar (brukade?) Oskar Johansson tipsa om nån server som kanske kan passa. Tror den hette Cassini. Testa och sök på det.ASP på CD
Jag har en gammal idé, som jag inte kan släppa... jag har frågat tidigare här och inte fått svar så att jag har kunnat lösa det hela (det var ganska länge sedan så jag hoppas att tekniken gått framåt).
Jag har en applikation där tabellerna ligger i Access, visning görs på ASP-sidor och det finns också möjlighet att göra urval via formulär till dessa sidor. Detta körs på en webb och fungerar alldeles utmärkt.
Min tanke - som jag inte hittills hittat teknik för att lösa - är att lägga databasen och asp-sidorna på en cd och sedan kunna köra mot CD:n (utan webb). Jag förstår att det förmodligen måste vara webb för att köra just asp, men finns det någon annan lösning på denna idé?
Det hela bygger alltså på att användaren inte ska behöva ha Access och att informationen i databasen inte ska kunna ändras.
Mina kunskaper i VB räcker inte till för att där få till någon snygg lösning.
Skulle vara tacksam för tips och gärna länkar...Sv: ASP på CD
Thomas