Hejsan! Jag är också emot Iframes. Tack för era svar, om jag nu ska använda mig av en div, hur ska jag gå tillväga isåfall? Hittade kod med hur det hela fungerade, men det känns lite svårt att få designen när man hela tiden måste se till att marginalerna är rätt. Är helt ny med att använda div så rätta mig gärna om jag har fel eller om det finns tips för att få designen snygg. Tycker det är ett klockrent sätt att hantera det problem du beskriver. Kan du ge mig kodexempel. Dumt att vara "emot" när det är en väldigt kraftfull feature använd på rätt sätt.Risker med iFrame?
Funderar på att använda mig av en sk. iFrame för att visa information om en viss medlem.
Designen skulle i princip se ut så här:
Namn 1
Namn 2
Namn 3 (klickad)
-----------iFrame Start-----------
Information om namn 3:
Adress: Storvägen 5
Tel. 123456
-----------iFrame Start-----------
Namn 4
Namn 5
Har hört att det finns risker med att använda iFrame, men jag gillar idén att ha det på detta viset eftersom det kommer att finnas runt 500 medlemmar så vill jag ha en "dynamisk" iFrame under namnet.
Vad har ni att säga om iFrames och denna idé?
Tacksam för svar
// MASv: Risker med iFrame?
Varför kan du inte använda paging.
Det bör ju inte påverka kapaciteten något. (Om det nu var problemet)
Men istället för att göra så med en iframe som du ville, använd en div som du gör synlig med javascript.Sv:Risker med iFrame?
Några bra exempel och gärna kod, för java kan jag absolut inget om.
Använder det själv, istället för att köra med gamla ramar, för att slippa uppdatera hela sidan.Sv:Risker med iFrame?
Jag hittade en liten funktion skriven i java som kan visa/dölja en div vid "OnClick", men div är ju tvungen att ha en style som gör att den inte hamnar var som helst på sidan.
Kan man låsa med något slags ankare och hur säkert är detta i olika sorters webläsare?
Det fungerade när jag körde på en "ren" sida, men så fort jag la in funktionen på den sidan som jag ska använda så såg jag inte röken av någon div som visade sig. Misstänkte att den hamnade bakom någon annan style, men lyckades inte klura ut vilken.
Och kommer inte följande problem att hända:
Namn 1
Namn 2 (klick)
Namn 3
Information
Namn 4
Information rad 2
Information rad 3
Namn 5
Eller "flyttas" Namn 3, 4 & 5 ned automatiskt?
// MASv:Risker med iFrame?
Det handlar om hur duktig man är på att använda de olika möjligheterna som finns.
* En iframe kan innehålla sitt eget webformulär, som innehåller sin egen viewstate.
* Man kan skicka url'er med querysträngar till sitt iframe, och slippa onödiga postbacks
i iframet.
* Man kan minimera mängden data som överförs vid en postback, om postbacken endast
behöver ske inuti sin egen iframe
* Bra att dela upp innehåll i ett webformulär, om man verkligen behöver integrera en annan
html/asp/websida direkt in. (inline)
-------------------------------------------------------
EDIT: Ojdå, nu såg jag att denna tråd skapades för nästan ett år sen ..... Men det gör inget för iframe behövde lite försvar här, stackarn =)