Tja igen! Men problemet är att när jag skriver någet som sitter och o långa ord så blir det samma när den vissar Lite bättre och tydligare förklaring behövs här. Du kan göra mycket med Reguljära Uttryck... Förlåt att jag var otydlig. Skrev snabbt och fummligt. Men precis som det sista svaret jag fick, line break är det jag behöver. Vet ingen stans man kan få tydligare exempel i asp.?? Funktionen är lätt att konvertera till ASP eftersom den är skriven för VB6... Hmm.. Jag skall ta o kolla på det, jag har inte lagt någet alls i html. Men skall titta upp det, har aldrig pillat med sådant. jag la in wrap nu och den radbryter på ord nu. men däremot inte ifall ja spammar långa meningar. ja hittade dena kod! Den klipper raderna precis som jag vill. Däremot så loppar den även andra inlägg i samma ruta. Så skriver ja 2 inlägg så är det ena i en och båda två i andra så fortsätter det så. någet tips?angångde en gästbok.
En fråga, jag har fixat gästboken. Men problemet är att när jag skriver någet som sitter och o långa ord så blir det samma när den vissar. Hur skall jag göra för att klippa långa rader, och få dom och byta rad. Hoppas jag har gjort mig lite förstådd.? =)Sv: angångde en gästbok.
vad menar du?
vill du bryta efter x antal ord?
har du gjort HTML rätt så bryter den automatiskt.
det går inte att göra radbryt mitt i ett ord (edit - oj då).
edit: fortsätt gärna i samma tråd som innan, då det fortfarande handlar om din gästbok.
och glöm inte att sätta trådar som lösta efteråt
edit 2 (det skulle stå ord, istället för mening)Sv:angångde en gästbok.
Visst kan du radbryta en för lång mening, det är ju bara att splita på mellanslagen, men det är inte alltid av godo.Sv: angångde en gästbok.
[Begränsa raders längd med Reguljära Uttryck]
Tipset ovan radbryter efter ett visst antal tecken, men den radbryter inte mitt i ord som jag förstod var ditt problem.
Visar dock lite hur det går till...Sv:angångde en gästbok.
Sv: angångde en gästbok.
Ta bara bort alla "AS ..." etc, eftersom ASP inte hanterar datatyper.
Om jag får tid kan jag skriva en för ASP också...
Men som tidigare skrivet ska detta inte vara ett problem om du har skrivit korrekt html och css...
Du måste ha på wrap, vilket betyder att den radbryter automatiskt.
I regel är den på automatiskt men så verkar inte vara fallet på din sida, antingen har du stängt av det eller så är det något annat som krånglar...Sv:angångde en gästbok.
Sv: angångde en gästbok.
Sv:angångde en gästbok.
<%
Dim sStringIn, sStringOut, iChars
' == Inkommande sträng som vi vill dela upp.
sStringIn = RStemp("inlagg")
' == Antal tecken vi tillåter på varje rad.
iChars = 60
' == Om sStringIn innehåller fler tecken än iChars
' == så loopar vi in radbrytningar.
If Len(sStringIn) > iChars Then
Do Until Len(sStringIn) <= iChars
' == Kasta in en radbrytning efter antalet tecken vi valt.
sStringOut = sStringOut & Left(sStringIn, iChars) & "<BR>"
' == Ta bort den första raden ur strängen sStringIn.
sStringIn = Right(sStringIn, (Len(sStringIn) - iChars))
Loop
' == Kasta in resterna som kan finnas i sStringIn.
sStringOut = sStringOut & sStringIn
Else
' == Om sStringIn har färre tecken än vad vi tillåter så behöver vi ju inte göra ngt...
sStringOut = sStringIn
End If
' == Pressentera resultatet.
Response.Write(sStringOut)
%>