Tjo! i formuläret så skriver du: Ok, nu har jag fixat så den skickar söksträngen till adressfältet... Nu ska jag bara få till sorteringen (man ska kunna klicka på tabellnamnen (namn, typ osv) så ska det sorteras efter den tabellen... Problemet blir nu bara att när man en gång har klickat på t.ex. "Typ" så skickas inte sökordet med och nästa gång man trycker på någon sortering så sorterar den från allt i min databas... Du måste ju skicka med sökordet i alla länkar som sorterar.Lägga till söksträng i adressfält
Håller på med en sökmotorfunktion för att hämta information från en databas. Vill dock att när jag har skrivit in min söksträng i fältet och klickar på Sök, så ska action="search.asp?q=<response.write request.form("searchfield")" ... Vill alltså att det ska stå http://sökmotor/search.asp?q=minfråga... Men det fungerar juh inte... Som vanligt så är det inte så enkelt som man vill :)
Är säkerligen helt ute och cyklar när det gäller koden. Någon som har några förslag på hur jag ska skriva för att få med strängen uppe i adressfältet?
MVH
Christoffer GisselfeldtSv: Lägga till söksträng i adressfält
<code>
<form method="get">
</code>Sv:Lägga till söksträng i adressfält
Hoppas ni förstår trots min röriga text... Sv: Lägga till söksträng i adressfält
Typ.
www.domän.se/sida.asp?search=<sökord>&sort=date
www.domän.se/sida.asp?search=<sökord>&sort=name
www.domän.se/sida.asp?search=<sökord>&sort=age
<sökord> kan du spara i en session/cookie eller så skickar du det helt enkelt i querystringen mellan sidorna.