Tjo Varför kör du med UNC-sökväg, har delat ut inetpub-mappen? Antar att filen ska skapas på webservern, då är det enklast med (minst risk för problem): Kommer den inte försöka köra den lokalt på min maskin då? Är inte riktigt säker på att det är ditt problem, men har du sett till att IUSR_... har rättigheter att köra ping.exe? Kör inte på IUSR eftersom sidan är begränsad till en mycket liten del administratörer. De har dock rättigheter till ping.exe Yes, äntligen... Hade inte satt rättigheter till att skapa i katalogen. När jag gjorde det så fungerade det perfekt. Pinga via ASP
Har provat diverse komponenter, DSPing, ASPping osv, utan lyckade resultat. Har även provat den som finns här upplagd ( http://www.pellesoft.se/communicate/tips/tips.aspx?tid=777 ). Har sökt i massor av forum och hittat massa förslag men inget verkar fungera.
Det jag helt vill köra är asp med vbscript utan en massa tredjepartskomponenter. Har egentligen all kod som jag behöver; MEN, scriptet vill inte köra "%comspec% /c ping 127.0.0.1 > \\ server\inetpub\wwwroot\ping.txt",0,true (är medveten om mellanslaget efter \\, detta gjordes för att slippa länkningen)
Finns inte filen, så får jag felmeddelande. Lägger jag dit en "ping.txt" så skriver den ändå ingenting till den. Lägger jag saker manuellt i filen så skrivs de ut vid pingrequest.
Vad gör jag fel?Sv: Pinga via ASP
"%comspec% /c ping 127.0.0.1 > C:\inetpub\wwwroot\ping.txt"
/JohanSv:Pinga via ASP
Uppdaterat: Den lägger fortfarande inte in informationen i txtfilen. Den kör bara förbi den delen och visar det som finns i filen (vilket inte är något alls) ... Den kan heller, fortfarande inte, skapa filen ping.txt.
/ChristofferSv: Pinga via ASP
Sv:Pinga via ASP
Sv:Pinga via ASP
Va inget... Fungerar perfekt :)
Tack!