Hej, Det är ingen stor fil, jag antar att det inte fungerar med mindre också? En gissning är att du har någon kod före på sidan som läser variabler från Request-objektet, har för mig att man inte kan göra det om man ska läsa binärdata. Jag kan ladda upp andra filer utan problem men när den filen skulle köras så blev det fel! Det var länge sedan jag använde den så kommer inte ihåg exakt, men kolla i koden efter när filen skapas (CreateFile borde det stå), där kan du välja placering och plocka ut namnet.. Det går att lägga upp andra pdf-filer som är under 200kB. Filen heter MetaBase.XML, ligger i c:\Windows\System32\Inetsrv Nu har jag varit i kontakt med hotellet och det var inställningen på servern.Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Behöver ett snabbt svar!
Verkligen i tidsnöd!
Provade att ladda upp en pdf-fil med hjälp av Pelles exempel utan komponent till servern men jag fick följande:
Request object error 'ASP 0104 : 80004005'
Operation not Allowed
Sen pekar den på denna rad:
biData = Request.BinaryRead(Request.TotalBytes)
Filen är på 516kB.
Varför kommer detta felet?
Kan det ha med databasen att göra?
Något skrivskydd...?
:(
Mvh Micke
Sv: Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
/JohanSv:Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Kan det ha med storleken Request kan ta emot...?
Ladda ner Ditt förslag på att ladda upp filer men jag förstod inte riktigt hur jag placerar filen i en mapp jag själv vill välja samt hur jag kan kolla filändelsen :(
Sen kommer jag att lägga in filnamnet + annan info i en databas...
Någon ide ang Ditt förslag?Sv: Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Är du säker på att det är den raden som felet pekar på? Det kan inte vara när filen sparas och att utrymmet på ditt konto är slut?
/JohanSv:Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Provade med en annan som är 163kB och då fick jag inte felmeddelandet men när jag provade med en annan på 223kB så gick det inte.
Provade ett exempel ifrån Björn som fanns här i artieklarkivet men det gick inte heller med filer över ca 200kB.
Fick då samma fel och pakde på denna rad:
Binary = Request.BinaryRead(Length) 'Reads binary data from client
Handlar det om att databasen inte kan svara på förfrågan eller hur fungerar det?
EDIT: Det verkar som Windows Server 2003 har en "spärr" som man kan justera så att den inte ger felmeddelandet!
Får kolla upp det!
Sv: Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Raden "AspMaxRequestEntityAllowed" ska du ändra till önskat värde.Sv:Ladda upp "tunga" filer utan komponent!
Dem ändrade den och "viops" så fungerade det!
Då har man lärt sig nått nytt!
Sen ville jag säga att Björns exempel var betydligt snabbare än Pelles angående att ladda upp filer.
Särskilt med större filer.
Tack Ni som svarat!
Micke