Jag har ett rättighetsproblem som jag ej lyckas lösa. Jag tror att ditt problem ligger i att word skapar en temporär fil som exempelvis läggs i windows\temp eller liknande. Alltså måste user guest ha rättighet att skriva i den katalogen - samt den katalog där worddokumentet sedan sparas också. Jag har gjort samma sak fast med Excel istället, problemet är att de komponter som du använder för att exekvera office program kräver att du har en riktig user som kör dem, istället för IUSR_xxx Fungerade utmärkt när jag la upp komponenten i Component manager.Skapa word dokument
Har gjort en dll som skapar ett worddokument med div tabeller o data från SQL.
Kör denna från en ASP sida och får felmedelande "Could not open Macro storage"
Om jag ändrar i IISen och sätter anonymous access till administrator rättigheter så går det bra att köra dllen men så vill jag absolut inte ha det.
Någon som vet hur man sätter på IUSR_xxx så att han får rättighet att skapa Word dokument?Sv: Skapa word dokument
/PelleSv: Skapa word dokument
I mitt fall så loggade man in via NTinloggningen så det var inga problem för mig, men kanske någon av dessa kan hjälpa dig..
1. Skapa en ny användare, sätt att på den websiten skall anonyma användare kör som den nya användaren (alltså samma sak som när du satte admin)
2. Om du kör win2000 lägg upp din dll i Component Services (finns i adminverktygen) där kan du sätta vilken användare som skall användas när din dll körs, sätt då en användaren till någon annan är IUSR_xxxxx
3. Någonstans på MS sidor !!!! Skall det stå hur man kan få det att fungera med IUSR_xxx men jag orkade aldrig leta upp det, samt att säket är jobbigt...
- MagnusSv: Skapa word dokument
Hade endast kört regsvr32 innan.
:)